Symposium: Als ik later rijk ben…

Symposium over elitevorming, financiën, en zelfontplooiing.

Droomde jij vroeger ook van rijk zijn? Of doe je dat nu nog steeds? Denk je dat je dit gaat bereiken omdat je een technische studie doet? Of zijn er ook andere zaken belangrijk? In hoeverre heeft bijvoorbeeld onze mate van succes te maken met onze sociale en financiële achtergrond en dus al bij onze geboorte bepaald? En wordt studeren weer alleen toegankelijk voor de elite nu de studiefinanciering is afgeschaft? Is het nu nog qua tijd en geld waard om een jaar studievertraging op te lopen door je te ontplooien buiten je studie? En hoe zit het met de werkloosheid onder hogeropgeleiden in de technische sector? Moet er meer aandacht komen voor baankans bij het kiezen van een studie?

Ontdek het op woensdag 24 februari tijdens het ORAS Symposium ‘Als ik later rijk ben…’ in het Auditorium van de TU Delft. Tijdens dit symposium zullen de drie pijlers elitevorming, financiën en zelfontplooiing worden besproken door een groot aantal verschillende sprekers.

Dus, meld je snel aan het voor het symposium via http://symposium.oras.nl/ en verzeker jezelf van gratis lunch en een Qompas CV check (voor de eerste 200 aanmeldingen)!

Dagprogramma
10.00 Inloop met koffie en thee
10.30 Opening door de dagvoorzitter PG Kroeger – hoofdredacteur ScienceGuide.nl
10.40 Arno Wellens – onderzoeksjournalist en hoofdredacteur 925.nl
11.10 Arthur Tolsma – Greetinq, trainer en adviseur
11.40 Marleen Barth – Fractievoorzitter PvdA Eerste Kamer
12.05 Wouter Jambon – Spraakmakende student – CANCELLED
12.25 Afsluiting ochtendprogramma
12.30 Lunchpauze met broodjes, koffie en thee

13.00 Rolf van der Velden – onderzoeker elitevorming, onderwijs en arbeidsmarkt
13.30 Sharon Gesthuizen – Tweede Kamerlid SP
13.50 Elif Keskinder – researcher ELITES project (Engelstalig)
14.15 Linde de Nie – Voorzitter Interstedelijke Studenten Overleg (ISO)
14.35 Pauze met koffie en thee

14.50 Ronny Bruffaerts – psycholoog en psychoanalytisch psychotherapeut – CANCELLED
15.20 Marloes Groen – Studente Marketing en persvoorlichter D66
15.40 Arjen van Berkum – ondernemer, publicist, blogger, investeerder en leider
16.15 Debat met zowel sprekers als studenten
17.00 Afsluitende borrel met gratis drankjes!