Klimaattheater op Campus: “Adem”

Eenmalige voorstelling in de centrale hal van de Faculteit Industrieel Ontwerpen!

Zou jij een kind op deze wereld willen zetten? In de voorstelling Adem twijfelt een jong stel – kunnen we dat wel doen, gezien een mogelijke klimaatramp? Theatergroep TG Vagebond speelt het stuk op een plek waar ideeën werkelijkheid worden: de open hal van de faculteit Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft.

De voorstelling staat bol van tegenstrijdige emoties: schaamte en angst, maar ook vreugde en liefde. Tegelijkertijd zijn er grote vragen: hoe moeten we omgaan met het klimaat? Met deze wereld? Met onszelf? Hoe moeten we liefhebben? Het geeft een lading aan de bedrijvigheid op campus: welke rol speelt technologie? Is de toekomst maakbaar?

Wie neem jij mee?

Omdat de hal van IO zó veel ruimte heeft, bieden we aan iedereen die een ticket heeft gekocht de mogelijkheid aan om iemand mee te nemen (hoeft niet te worden geregistreerd).

Klimaat- en Gedragswetenschappers

Studium Generale nodigt studenten en onderzoekers uit om gezamenlijk deze vragen te onderzoeken. Hoe sta jij erin? Blijf jij denken wat je dacht, en dus doen wat je altijd al deed? Of durf je je overtuigingen onder de loep te nemen? Na de voorstelling gaan onder andere Eva van der Kooij, TU Delft-alumnus en klimaatadviseur bij het KNMI en Maurits van der Heijde, als klimaatpsycholoog verbonden aan Hogeschool Inholland, in gesprek met het publiek. We eindigen met een poëtische wrap-up.
De moderatie is in handen van Aafke Fraaije, postdoc Art for Climate solidarity.

17.45 Inloop
18.00 Start voorstelling
18.45 Nabespreking
20.00 Einde

TG Vagebond is een kleine en wendbare locatie-theatergroep die geëngageerde voorstellingen maakt met een guerilla-achtig karakter. De locatie is de derde speler en ondersteunt de inhoud van het stuk. Geen voorstelling is hetzelfde en de betekenis ligt voor een groot deel in handen van de locatie en van het publiek. De theatergroep bestaat uit Stijn Dijkema (regisseur), Giulia Reiss (acteur), Sebastiaan Frowijn (acteur), Marieke Giebels (dramaturgie/acteur) en Gael Gawlinski (productie). Eerder stond deze voorstelling op het Delft Fringe Festival, met wie Studium Generale samenwerkt aan verschillende programma’s.

Deze productie van Studium Generale TU Delft is mogelijk gemaakt door het Climate Action Research Programme.

We vragen een kleine bijdrage van 5 euro voor de catering na afloop. En als je een kaartje hebt mag je gratis iemand meenemen, zonder te registreren!

TU Delft Faculty of Industrial Design Engineering

Adres: Landbergstraat 15, 2628 CE Delft

Parkeerinformatie en bereikbaarheid: https://www.tudelftcampus.nl/nl/bereikbaarheid/