S4S Symposium: From Abstract To Impact (in Dutch)

Recording: S4S Symposium: From Abstract To Impact (in Dutch)

Heb jij soms ook het gevoel dat het klimaatprobleem zo ongrijpbaar en complex is, dat het voelt als een verloren zaak? Met het symposium laten wij je inzien dat dit machteloze gevoel onterecht is. Door praktische initiatieven aan bod te laten komen wordt dit behapbaarder gemaakt. Tevens zullen grote en technische initiatieven spreken over hoe zij abstracte doelen hebben omgezet in concrete impact.

Jouri Schoemaker, oprichter van Pieter pot, zal delen hoe hij als oud TU-Delft student een duurzame start-up is begonnen. Voorzitter van Werkgroep Zeester, Piet Joustra, zal vertellen over hun initiatief voor de groene heropbouw van Tata Steel. Daan Luining, mede-oprichter van Meatable, zal vertellen over de ontwikkeling van kweekvlees. Kunstenaar Thijs Biersteker, brengt door middel van zijn interactieve installaties de bevindingen van wetenschappers en onderzoekers omtrent het klimaat tot leven. En tot slot: wetenschapsjournalist Marloes ten Kate is onze presentatrice vanavond.

De vragen hoe ambitieuze duurzame doelen worden bereikt en waar jij als student kan beginnen met het maken van impact, zullen worden beantwoord. Op deze manier biedt het symposium inspiratie en motivatie aan de bezoekers om zich ook in te zetten voor duurzaamheid!

Haal gratis je kaartjes via de volgende link naar Eventbrite.

Marloes ten Kate is presentatrice, bioloog, wetenschapsredacteur, en trainer
Piet Joustra, voorzitter stichting Zeester en oud-directeur van Hoogovens staalfabriek
Jouri Schoemaker, mede-oprichter van verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot
Daan Luining is mede-oprichter van Meatable, ontwikkelaar en producent van gecultiveerd vlees