Professoren in de Theater Arena: Climate Change

Toegang € 14.50, studenten € 9.50, kaarten verkrijgbaar bij Theater de Veste.

Een avond waarin niets vaststaat en van alles kan gebeuren!
Dinsdagavond 27 oktober ontvangt cabaretier en onderzoeker/ontwerper aan de TU Delft Jasper van Kuijk in het Theatercafé opnieuw drie gasten in een spraakmakende avond over wetenschap en maatschappelijk debat. Een avond waar u dicht op de gasten en het te behandelen thema zit.
Deze avond staat geheel in het teken van ‘Climate Change’. Vragen die aan de orde komen zijn onder andere in hoeverre wij klimaatverandering wel kunnen beïnvloeden en wat nu de beste integrale aanpak voor de milieuproblematiek is.

De gasten van de avond zijn:
Herman Russchenberg (directeur van het TU Delft Climate Instituut)
Andy van den Dobbelsteen (Hoogleraar Climate Design & Sustainability)
Renee Wever (Assistant Professor Design Engineering)

Jasper van Kuijk is cabaretier, columnist, onderzoeker en ontwerper aan de TU Delft en daarom de ideale moderator voor een nieuw seizoen ‘Professoren in de theater arena’. In nauwe samenwerking met de TU Delft en de universiteiten van Leiden en Rotterdam zetten wij in een theatrale setting steeds drie spraakmakende hoogleraren op het podium rondom een actueel thema. Houd voor de line-up onze website in de gaten.

Jasper van Kuijk
Jasper van Kuijk won in 2010 het grootste en oudste cabaretfestival van Nederland – Cameretten – en 2014 kreeg het Stijgend Applaus Stipendium voor talentontwikkeling bij jonge cabaretiers. Hij toert inmiddels door Nederland met zijn derde avondvullende programma ‘Onder de Streep’. Daarnaast schrijft hij columns in De Volkskrant en De Ingenieur. Hij combineert zijn loopbaan als cabaretier en columnist met die van universitair docent gebruiksgerichte innovatie aan de TU Delft, waar hij ooit zelf Industrieel Ontwerpen studeerde en ook – twee weken na zijn winst bij Cameretten – promoveerde.

Bèta Balie
De Bèta Balie is het Delftse platform waar wetenschappelijke ontwikkelingen en maatschappelijke vraagstukken centraal staan. Door interactie in verschillende vormen zoals lezingen, discussies en levendig debat maken we uitdagingen zichtbaar. Want kennis wil je delen, uitwisselen, geven, bespreken en samen doorgronden.
De Bèta Balie is een concept van de TU Delft, Studium Generale, TOP Delft en Theater de Veste. In het kader van de Bèta Balie produceert Theater de Veste diverse TEDx-events en ‘professoren in de theater arena’.