Cinema Futura: Surprisefilm over DNA-technologie

De suprisefilm van Cinema Futura treedt in de voetsporen van François Truffauts FAHRENHEIT 451 en Terry Gilliams BRAZIL. De mensheid heeft de techniek van de genetische manipulatie zo ver ontwikkeld dat daarmee nagenoeg perfecte kinderen ter wereld kunnen worden gebracht. Maar wat gebeurt er als je geboren wordt zonder tussenkomst van genetici? Behalve door zijn intelligente commentaar op een toekomstige, totalitaire maatschappij is de film bijzonder door de consequent doorgevoerde visuele stijl. De decors zijn van een ijzige perfectie en de beelden zijn bijna steriel. De film voltrekt zich in een kalm, bijna plechtig tempo. Daardoor, en door de ver doorgevoerde stilering, worden de personages deel van een tijdloos drama.

Toegang: € 9,– (studenten/CUP/65+ €7,–)