Engineers of the Round Table

Studenten zijn maatschappelijk bewust en nog veel meer dan voorheen. Dit is een mening van zowel huidige studenten als professoren. Ook zijn veel van de maatschappelijke uitdagingen die er heersen van technische aard, zoals klimaatverandering en automatisering. Als student ben je je hiervan bewust, maar weet je niet per se wat jouw rol hierin zou moeten zijn. Hoe vertaal je dit bewustzijn naar concrete loopbaanambities?

Het beantwoorden van deze vraag, hoe onze studenten hun rol als ingenieur in de samenleving moeten vinden, is ons doel. Om dit onderwerp te bespreken, willen we ingenieurs bij elkaar brengen die hierin andere, bewuste keuzes hebben gemaakt. We zullen ook deskundige perspectieven toevoegen aan dergelijke persoonlijke overwegingen door politici, journalisten, ethici en ingenieurs uit te nodigen.

Deze paneldiscussie wordt vergezeld door; Jan van der Tempel, oprichter en CEO van Ampelmann; Nora Rhijnsburger, ex- Mercedes F1-ingenieur; Bas Vollebregt, politicus voor STiP; Jan-Maarten Geertman, Zero Waste Manager van Heineken; Jenny Dankelman, hoogleraar ‘Surgery for All’ en Sanne Kanis, Start-up en ethiek consultant.

Aan de hand van een aantal stellingen zullen deze verschillende sprekers samen hun visie geven op het beantwoorden van bovenstaande vraag. Dit geeft u een perfect overzicht van wat u met uw technische achtergrond kunt bereiken.

Wil jij er graag achter komen wat jij belangrijk vindt voor je carrière? Kom dan op 11 oktober tussen 13:30 (inloop, start 14:00u) en 17:30u naar het Leeghwater Symposium.

Voor meer informatie en registratie kunt u terecht op leeghwater.nl/symposium

Dit event is georganiseerd door Leeghwater ism Studium Generale