Professoren in de Theater Arena: Circulaire economie en duurzaamheid

Toegang € 14.50, studenten € 9.50, kaarten verkrijgbaar bij Theater de Veste.

Dichterbij de wetenschap kom je niet!

Dinsdagavond 1 december ontvangt cabaretier en onderzoeker/ontwerper aan de TU Delft Jasper van Kuijk drie professoren in een spraakmakende avond over circulaire economie en duurzaamheid.

Onze huidige economie is ‘circulair’, maar dan wel op een tijdschaal van vele miljoenen jaren. En dus verstoord. Bio-based economie is nodig voor een meer kort-cyclische economie. En ‘recycling’ van met name materialen is nodig voor de nog kortere tijdschaal. Hoe gaan we dat doen? Kunnen we veranderen? En wat betekent dat economisch? Zeer actueel gezien de komende klimaattop in Parijs.

In ‘Professoren in de theaterarena’ daagt Jasper zijn gasten Conny Bakker, Johan Sanders en Derk Loorbach uit om stelling te nemen en met elkaar in debat te gaan rondom dit thema. Vanavond onderzoekt, wikt en weegt Jasper van Kuijk samen met u en de professoren en gaat u met vragen en antwoorden naar huis.

Een avond waarin niets vaststaat en van alles kan gebeuren!
Professoren in de Theaterarena is een programma waarin u in korte tijd op een toegankelijke manier wordt bijgepraat over actuele maatschappelijke onderwerpen. Waarin verschillende professoren in korte colleges de essentie van het thema voor u uit de doeken doen. Een avond waarin professoren met elkaar en met u in debat gaan. Dichterbij de wetenschap kom je niet.

Jasper van Kuijk
Jasper van Kuijk won in 2010 het grootste en oudste cabaretfestival van Nederland – Cameretten – en 2014 kreeg het Stijgend Applaus Stipendium voor talentontwikkeling bij jonge cabaretiers. Hij toert inmiddels door Nederland met zijn derde avondvullende programma ‘Onder de Streep’. Daarnaast schrijft hij columns in De Volkskrant en De Ingenieur. Hij combineert zijn loopbaan als cabaretier en columnist met die van universitair docent gebruiksgerichte innovatie aan de TU Delft, waar hij ooit zelf Industrieel Ontwerpen studeerde en ook – twee weken na zijn winst bij Cameretten – promoveerde.

Bèta Balie
De Bèta Balie is het Delftse platform waar wetenschappelijke ontwikkelingen en maatschappelijke vraagstukken centraal staan. Door interactie in verschillende vormen zoals lezingen, discussies en levendig debat maken we uitdagingen zichtbaar. Want kennis wil je delen, uitwisselen, geven, bespreken en samen doorgronden. De Bèta Balie is een concept van de TU Delft, Studium Generale, TOP Delft en Theater de Veste. In het kader van de Bèta Balie produceert Theater de Veste diverse TEDx-events en ‘professoren in de theater arena’.