Theatercollege: Damiaan Denys – Het tekort van het teveel

Recording: Theatercollege: Damiaan Denys – Het tekort van het teveel

Kaarten € 15 / student € 5 via Theater de Veste

We zijn welvarender, maar mentaal zieker dan ooit. We zijn gelukkiger, maar lijden meer dan ooit. Hoe kunnen we deze paradoxen begrijpen? Verwachten we teveel van het leven? Kunnen we nog gezond en normaal lijden? En mogen we nog menselijk zijn?

In deze lezing neemt Damiaan Denys ons mee, want er iets geks aan de hand. In zijn boek ‘Het tekort van het teveel’ (oktober 2020) beschrijft Denys de paradox van de geestelijke gezondheidszorg.

Damiaan Denys is filosoof en als hoogleraar psychiatrie verbonden aan de Universiteit van Amsterdam en het AMC. Hij geeft lezingen op het snijvlak van filosofie, psychiatrie en neurowetenschappen over angst, controle, vrijheid, zekerheid en geluk. Zijn optreden in het tv-programma ‘Zomergasten’ maakte in 2015 veel indruk.

Dit programma is een initatief van Studium Generale TU Delft en Theater de Veste.