Virtuele intimiteit: vriendschap in digitale tijden

Tickets voor de livestream €2,50  via Theater de Veste.

Volgens Aristoteles is vriendschap een van de grootste plezieren voor een mens. Je hebt lol met of leert van elkaar, sleept elkaar door moeilijke periodes en viert samen successen. De vriend is dat omdat hij of zij nabij is. Maar wat betekent vriendschap anno 2021?

In de digitale wereld is fysieke nabijheid niet zo vanzelfsprekend meer. Kan vriendschap bestaan bij gratie van digitale systemen? Verandert de aard van vriendschap en kunnen we daarbij iets leren van (klassieke) filosofen?

In dit Filosofisch Café duiken we met filosoof Lammert Kamphuis (o.a. The School of Life) en professor Communicatie en Technologie Marjolijn Antheunis (Tilburg University) in het concept van vriendschap volgens de filosofie en leggen we dat langs de meetlat van de huidige digitale wereld.

Een programma van Studium Generale TU Delft en Theater de Veste. Vanuit de filosofie duiden we, op een laagdrempelige manier, maatschappelijke en wetenschappelijke ontwikkelingen.