The School of Life: How to be more creative

Recording: The School of Life: How to be more creative

Bij The School of Life sta je even stil om gericht na te denken over de fundamentele vragen van het leven. Hoe vind je werk dat voldoening geeft? Hoe ga je een gelukkige relatie aan? Hoe vind je rust? Hoe leer je de wereld begrijpen en, zo nodig, verbeteren? Dat soort vragen.

Je maakt kennis met frisse ideeën van grote denkers uit heden en verleden, die praktisch bruikbaar zijn voor je alledaagse vragen over de richting van je leven. Ze dagen je op lichtvoetige wijze uit om fundamenteel en helder na te denken over zaken die er echt toe doen en geven je de ruimte om je gedachten, ideeën en ervaringen te delen met andere nieuwsgierige mensen. De classes geven geen directe antwoorden, maar leren je betere vragen te stellen en je keuzeopties scherp te krijgen.

De classes zijn een combinatie van kennisoverdracht, reflectie en gesprek. Ze worden gegeven door de ervaren docenten van The School of Life Amsterdam.

How to be more creative

Volgens Einstein worden we allemaal geboren als genie. Dat is maar goed ook. Want als we een beetje willen gedijen in een wereld die steeds sneller verandert, hebben we een flinke dosis creativiteit nodig. Dus waarom zouden we ons laten tegenhouden door de aloude mythe dat creativiteit is voorbehouden aan een enkeling? Met andere woorden: hoe herwinnen we ons eigen creatieve potentieel?

In deze class doe je praktische vaardigheden op die je helpen jouw creativiteit te verhogen via experiment en gesprek. Ook leer je hoe je jouw creatieve zelfvertrouwen een boost geeft. Met elkaar onderzoeken we waarom intuïtie, spel en dagdromen van cruciaal belang zijn voor innovatie. We ervaren hoe blokkades en verveling katalysatoren voor creativiteit worden. We kijken naar mogelijke valkuilen en hoe we onszelf motiveren om niet op te geven. Ook raadplegen we eeuwenoude en moderne wijsheid over hoe we om kunnen gaan met kritiek, belemmering en mislukking.