Broodje Politiek: Hoezo, associatieverdrag met Oekraïne?

Recording: Broodje Politiek: Hoezo, associatieverdrag met Oekraïne?

AEGEEBroodje Politiek

Het wordt hoog tijd om je als TU-student te verdiepen in de gebeurtenissen in de wereld. Niet alleen studeren is belangrijk, maar ook weten wat er om je heen speelt en je daar een mening over vormen.

In Broodje Politiek worden actuele thema’s aangesneden, waarover je in gesprek kunt gaan met de spreker/spreekster. De toegang is gratis. En niks “zal mijn tijd wel duren” of “ver van m’n bed show”, Studium Generale geeft je de kans om achter de ins en outs te komen van diverse politieke onderwerpen. Gratis broodje, maar op is op!

Hoezo, associatieverdrag met Oekraïne?

Het is een verdrag waar bijna alle Nederlandse politieke partijen voor stemden. Straks mogen we zelf naar de stembus. Waar gaat het nou allemaal over?

We laten Floris Akkerman aan het woord. Oud-correspondent Rusland en nu reizend correspondent in de voormalige Sovjet-Unie voor onder ander de VPRO, Reformatorisch dagblad en De Correspondent. Hij geeft als ervaringsdeskundige zijn blik op een heet debakel dat niet alleen ons aangaat, maar heel Europa.

Uitsluitend toegankelijk voor studenten.

Dit programma is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met AEGEE.