Tegenlicht Meet Up: Een paar graden minder

Studium Generale en Lijm & Cultuur organiseren gezamenlijk een tweetal VPRO Tegenlicht Meet Ups in het kader van de klimaattop en de klimaat events in Delft. De eerste Meet Up is op 25 november om 20:30 uur n.a.v. de aflevering “Een paar graden minder” (uitzending zondagavond 22 november NPO2).

Gasten zijn o.a:

Geert Bergsma – Lid managementteam van onafhankelijk onderzoeksbureau CE Delft en themaleider Biomassa en Grondstofketens.
Marieke van der Werf – voormalig 2e kamerlid, directeur/partner Dröge & van Drimmelen, adviseur in verduurzaming.
Gerrit Heil – Directeur van de Undergraduate School Betawetenschappen van de Universiteit van Utrecht
Moderator: Antoinette Wijffels, econoom, consultant en ondernemer.

VPRO Tegenlicht volgt econoom Jeffrey Sachs en een team van internationale wetenschappers. De groep laat zien hoe landen hun CO2-uitstoot kunnen verminderen. Wat zijn de oplossingen die (lokale) bedrijven en overheid kunnen invoeren om de CO2 afstoot te verminderen? Wat kunnen burgers zelf doen? Maar ook, wat is de zin en onzin achter dit streven? Luister, denk en praat mee op woensdag 25 november om 20:30. Toegang gratis.