Filosofisch café: De Geest uit de Fles

Hoe de moderne mens werd wie hij is.

Toegang € 5,-/studenten € 2,50

Filosoof Ger Groot laat zien en horen hoe wij, zelfbewuste én onzekere mensen aan het begin van de 21e eeuw, zijn geworden wie we zijn. Voor Ger Groot is filosofie overal. Hij verbindt moderne denkers als Descartes, Lamettrie en Yuval Noah Harari met de muziek van Mozart, de boeken van Mary Shelley, films van Monty Pyton en Lucky TV, mode, en zelfs graffiti. Zo realiseer je je ineens dat de songteksten van Crosby, Stills, Nash and Young het levensgevoel van Rousseau representeren en Frank Sinatra dat van Kierkegaard.

Ger Groot doceerde filosofie in Rotterdam en Antwerpen. Hij publiceert veelvuldig in kranten en tijdschriften. Zijn laatste boek is De geest uit de fles: hoe de moderne mens werd wie hij is (2017).

Het Filosofisch Café is een initiatief van Studium Generale Technische Universiteit Delft en Theater De Veste Delft en vindt dit seizoen meerdere keren plaats. Houd hiervoor de beide websites in de gaten.