Professoren in de theater arena met Vincent Icke – Zwarte gaten en zwaartekrachtsgolven

toegang: € 12,50 | student € 7,50

Vincent Icke te gast in Professoren in de theaterarena
In de donkere dagen vlak voor Kerst gaat we het met u hebben over zwarte gaten en donkere materie. Jasper van Kuijk is cabaretier, columnist en doceert aan de TU Delft en daarom de ideale moderator voor deze spraakmakende avond. Hij ontvangt drie wetenschappers en voelt ze aan de tand over dit onderwerp en daagt de sprekers uit met elkaar in debat te gaan. En u wordt ook van harte uitgenodigd aan de discussie deel te nemen. De gasten voor deze editie zijn niemand minder dan Vincent Icke, Henk Hoekstra en Marcel Vonk.

• Prof. dr. Vincent Icke is hoogleraar theoretische sterrenkunde en kosmologie. Naast zijn wetenschappelijke werk is hij actief betrokken bij het toegankelijk maken van de wetenschap en een graag geziene gast bij De Wereld Draait Door.
  • Dhr. dr. Henk Hoekstra is associate professor aan de Leidse Sterrewacht. Zijn belangrijkste gebied van onderzoek is observationele kosmologie, met een bijzondere aandacht voor de studie van donkere materie en donkere energie met behulp van zwakke gravitatielenzen. Sinds 2011 is hij kosmologisch coördinator voor Euclid, deze ESA-missie bestudeert de aard van donkere energie en vele andere aspecten van de huidige kosmologische paradigma.
  • Dhr. dr. Marcel Vonk, Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en Informatica Institute of Physics. Zijn favoriete onderzoeksonderwerpen: mathematische fysica, snaartheorie, topologische snaartheorie, matrixmodellen en niet-perturbatieve effecten.

Een avond waarin niets vaststaat en van alles kan gebeuren!
De onderwerpen tijdens Professoren in de theaterarena worden van verschillende kanten belicht, vanuit de harde wetenschap en/of maatschappelijke en ethische hoek. In een magazine-achtig format met mini-colleges wordt u bijgepraat en doet u mee in de discussie. Houdt u voor de actuele line-up van sprekers de website in de gaten?

Praktische informatie:
titel: Professoren in de Theaterarena