Tegenlicht Meet Up – De onderwijzer aan de macht

In samenwerking met Lijm & Cultuur en VPRO Tegenlicht worden er regelmatig Tegenlicht Meet Ups georganiseerd. Op woensdag 16 september, daags na het begin van het nieuwe studiejaar en de opening van een nieuw seizoen, start weer een nieuwe reeks Meet Ups met de aflevering “De onderwijzer aan de Macht”

In deze tijd van toenemende onzekerheid en verandering is het meer dan ooit van belang dat het onderwijs aansluiting vindt bij de maatschappelijke veranderingen. Waar veel scholen vasthouden aan een traditionele aanpak, zijn er ook scholen die een andere weg inslaan en op zoek gaan naar de vernieuwing. Kan het niet anders? Hoe kun je elke leerling en student het onderwijs aanbieden dat het beste bij ze past?

Aan de hand van fragmenten uit de uitzending praten we over het onderwerp door met o.a.:

Claire Boonstra
Zij studeerde af aan de TU Delft, was co-founder van Layar en stort zich sinds enkele jaren op verandering in het onderwijs: ‘operation education’. Bekijk haar TEDxTalk op www.claireboonstra.nl.

Sander van Ipenburg Grijpma
Directeur van de Faculteit Technologie, Innovatie & Samenleving bij de Haagse Hogeschool.

Hubertus Bahorie
Stadfilosoof, docent filosofie en onderwijsvernieuwer die deze avond in goede banen zal leiden.

En andere gasten;
hierover binnenkort meer.

Denk en praat ook mee. De toegang is gratis. Wil je meer weten over de uitzending of hem bekijken, ga dan naar de website van VPRO Tegenlicht