Science Café Den Haag: Big Data

Toegang gratis

Hoe kunnen gigantische datasets burgers helpen bij het vinden van een baan? En hoe kunnen we aan de hand van data de prestaties van de overheid meten? Deze editie van het Science Café Den Haag staat in het teken van Big Data. Verschillende sprekers gaan met jou en elkaar in gesprek om te tonen wat het gebruik van Big Data voor jou en de samenleving kan betekenen.

Voorafgaand en na afloop van het programma kun je een drankje halen. Meld je wel even aan via “Aanmelden”. Meer weten? Kijk eens op  www.sciencecafedenhaag.nl

19.30 uur            Inloop
20.00 uur            Welkom door Eveline van Rijswijk en Q&A met sprekers en publiek
21.15 uur            Borrel
22.00 uur            Einde

Sprekers

Data & De Burger – Marike Knoef (Universiteit Leiden)
Data & De Stad – Tanaquil Arduin (Gemeente Den Haag)
Data & De Overheid – Anneke Zuiderwijk – Van Eijk (TU Delft)
Data & Humanitaire Hulp – Josje Spierings (Universiteit Leiden)
Data & Text Mining – Suzan Verberne (Universiteit Leiden

Voor wie is het Science Café Den Haag?

Iedereen die nieuwsgierig is naar de laatste wetenschappelijke inzichten is van harte welkom.