GEANNULEERD: Psychosium

In navolging van het meest recente advies van het RIVM en kabinet zijn wij genoodzaakt alle programma’s tot juni af te gelasten. Houd de website, de nieuwsbrief en de social media kanalen in de gaten voor de laatste ontwikkelingen.

In verband met de uitbraak van het coronavirus (COVID-19) heeft de commissie Infectiepreventie van de GGZ Delfland besloten dat de Week van de Psychiatrie helaas niet door kan gaan. We hopen dat de Week van de Psychiatrie op een later moment alsnog plaats kan vinden.

Een symposium ingericht voor studenten; openminded en informatief, serieus maar met een lach. Een afwisselend programma vol sprekers en lezingen, afgewisseld met theatercollege, een podiumdebat en afsluitend cabaret.

Deadlines, tentamens en bindend studieadvies zijn de grootste veroorzakers van stress bij studenten van de TU Delft. Uit onderzoek van de Delftse studentenvakbond VSSD blijkt dat 18 procent van de studenten een dusdanig stressniveau heeft dat het de studie beïnvloedt. (bron)

Kun je je er tegen wapenen, en hoe dan?

Tijdens dit symposium praten hoogleraren, psychiaters en ervaringsdeskundigen over onderwerpen als burn-out en middelenmisbruik. Het theatercollege De wondere wereld van de traan neemt je mee op virtuele ontdekkingsreis door het tranendal en tijdens het podiumdebat kun je in gesprek met Hans Vlaanderen van de Gemeente Delft. Nog niet genoeg ontdekt? Natuurlijk kun je tussendoor een kijkje nemen (met je handen) in het wetenschapsmuseum van Science Centre Delft.

09u30 – Inloop met koffie en thee
10u00 – Opening door dagvoorzitter Merel Jansen
10u15 – Thijs Launspach
11u15 – Marlies Baldee-Hordijk
12u00 – lunchpauze
13u00 – Ad Vingerhoets
14u00 – Podiumdebat
15u00 – Frank Koerselman
16u00 – Arie Vuyk
16u30 – Afsluitende borrel

De toegang is gratis en voor lunch wordt gezorgd. Weet je al zeker dat je komt? Laat het weten via de contactpagina!