Recording: Van Leeuwenhoeklezing: Fouten zijn de beste leermeester – Bouwinnovatie aan de TU Delft

Dr.ing. Marcel Bilow is Docent aan de Faculteit Bouwkunde en iedereen kent hem ook als Dr. Bucky Lab.  Net zoiets als Bob de Bouwer en bekend omdat hij altijd met zijn studenten gaat bouwen. In zijn cursus het Bucky Lab daagt hij de studenten uit om creatieve en buitengewone ideeën te verzinnen die een bepaald probleem oplossen. Naast het verzinnen van concepten gaan de studenten dat dan in zijn mobiele werkplaats bouwen. En als je bouwt gaat er ook wat mis en dat vinden we niet erg, maar zelfs heel welkom. Omdat je meer van fouten kunt leren is het falen ook een belangrijk deel van deze opleiding. Naast de projecten die zijn studenten in de cursus bouwen zal hij ook het PD-Lab het witte huisje aan de achterkant van Bouwkunde voorstellen en vertellen wat ze allemaal hebben geleerd van deze zoektocht naar een circulair en herbruikbaar volledig digitaal ontworpen en geproduceerd bouwsysteem – en ja ook die zit vol fouten – maar dat hoort zo!

Marcel is wel Duits maar wij hoorden al dat die ook grappen maakt, dus wees welkom tijdens deze kijk achter de schermen van de Faculteit Bouwkunde.